Wednesday, March 28, 2007

Tokyo årliga Anime konvent!

Som ni ser är fördelningen flickor i nästan mogen ålder tillsammans med normallånga japanskor inuti dräkter som ligger i fokus för varje fotograf. För att få en bildförklaring på den verkliga fördelningen bör ni besöka Facebook och titta i mitt album som kommer upp om ett litet tag. Jag måste tillägga hur nöjda de fotograferade var, speciellt de i dräkterna... För mig som har lite svårt att förstå språket och skriften i alla tecknade serier och filmer så blev bildintrycket det starkaste, dvs maskottarna. De ultragulliga mähäna som sprang runt med guider för att inte springa in i folk eller bli påhoppade av ilskna japaner som har haft svåra uppväxter med Pikachu i Pokémon som epilepsitrigger. (Staffan Lindström, svengelska?). Jag ville slå Donatello för att han och hans bröder försvann från oss alla så plötsligt och nu är han tillbaka för att slicka min röv. Men oturligt nog så ställde han sig i stridposition och väntade på att jag skulle röra på mig...
Jaja, jag måste säga att när jag började fotografera flickerna på plats så kände jag mig som en vanlig fotgraf, sen övergick det till en lite mera äckelgubbe fas när alla gamla japanska gubbar och jag skulle ta kort på flickor som jag antar har mödomshinnan kvar, eller inte... De börjar vid ung ålder, men den diskussionen tar jag upp vid ett annat tillfälle. Sen övergick känslan till en professionell fotograf för i slutet så poserade tjejerna bara de såg kameran, behövde inte fråga ens. Precis när de stängde utställningen så fick jag ett jobberbjudande att få anställning som kameraman under en vecka och följa Lauryn Hill i Japan under en vecka. Tyvärr tackade jag nej och tillbringar min tid i en ödslig stad långt ut i helvete. Kallt är det också (språkmissbruk? Herr Lindström). Allt för att se alla sidor av Bilklandet.

PS. Julia vann förra tävlingen. DS

Ny tävling: Vad står förkortningarna PS och DS för?

Första pris är en flaska Bilk!

2 Comments:

Blogger Föggeln said...

Varför använda ord som trigger när det finns ord som utlösare på svenska. Vad beträffar ordet också så är stavningen valfri men det är min bestämda uppfattning att ordet under vår livstid kommer att ändra stavning till "oxå" då denna stavning används i så stor utsträckning.

För övrigt är svaret på frågan: Playstation och DS är Nintendos portala tv-spelskonsol. Jag skulle bli överlycklig om du fick tag i en flaska Bilk!

3/28/2007 3:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

bilken kan foeggeln med noje fa, men nagot annat spannande tycker jag minsann att du kan hitta pa till vinnaren av forra tavlingen :) ar det forresten ascoolt med alla blommande korsbarstrad?

3/28/2007 8:02 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home