Saturday, March 17, 2007

Foeggeln flögade till Kanada men kom tillbaka på grund av våra lockrop.

En man, en finansvalp, en glad fågel. Vid kortets tillfälla äter han glatt ärtsoppa med tillhörande knäckebröd samt våfflor till efterrätt. Mustigt han snusar snusen som snusen skall snusas. Fick mig att undra varför börja snusa i såpass hög ålder när man vet vad konsekvenserna blir. Sen föll jag i träsket trots att jag är belägen 10 000 km från snusets hemland. Jag vet inte vad det är som gör snus så intressant men ta gärna upp diskussionen med herr Pippi, jag står bakom honom till 69%. Vad har pojken från Råtorp, Karlstad gjort för mig? Jo han har gått i samma gymnasieklass, spenderat tid med Cool Boarders och Syphoon Filter, gått igenom TV-Serien Heja Björn på tre dagar, har producerat, regisserat samt redigerat stuntfilmer med mig som medverkande. Vad han gör just nu för mig är att han bor i min lägenhet, äter från min tallrik gröt, fiser i köket, sprutlakerar om badrumsväggen till en lätt ljus nyans av brun. Men det mest uppskattade är nog att han använder min säng till syndiga företeelser utanför äktenskapet. UV-lampa och ett av tysken utvecklat verktyg behövs i kampen för att herr Bruno en dag skall kunna återvända till sina hemtrakter.
Stöveln har tagit ut sin examen, redan! Jag börjar känna mig till åren och börjar undra om det blir någon examen för mig. Det är med avundsjuka skrivet i pannan som jag inser att den kortaste av oss Musketörer, vet inte riktigt hur många vi är nu, (jag är näst kortast men ändå en halvmeter längre med det tredje benet inräknat), att jag vill bli en sån som han.

Jag kungen är över alla bär under solens röda höjd
Jag har ätit opp varenda knopp men ännu är jag ej nöjd
Jag vill ju bli en fågel en foeggel och lära mig alla dina tal
Jag vill ej längre bruno mig nej för jag vill bara va' en näktergal

Refräng:
Ooo obidoo
Jag vill ju va' som du
Jag vill se ut som du gå som du nu
Det vill jag nu ett djur som jag
Vill lära sig bli en foeggeeel



Försök inte lura mig gosse jag inga konster tål
Att känna till hur ägg blir till är mina drömmars mål
Den hemligheten vill jag veta säg mig hur det går till
För då blir jag visst en foeggel till sist och det är ju vad jag vill


Vi fick som sagt hem vår lilla fågelunge.
Skall tilläggas att denna man har lyckats skita så hårt att det långsamt men bestämt börjat rinna röda och vita blodkroppar ur Mr. Birdies näsa och i samma ögonblick brustit ut i skratt.

Råtorps bonden: 100 liter öl på en helg, är vi fyra så kan vi klara det galant. En burk i timmen så hinner vi galant.

1 Comments:

Blogger Föggeln said...

Kuk förlåt kul läsning så här på bakfyllesöndagen. "inte så mycke läsk" har tagits till oanade höjder!

3/18/2007 2:04 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home