Thursday, March 15, 2007

Korea är vad det borde vara!

Just nu har jag rört mig till Seoul och spenderat en halv vecka i en av de mest pulserade städerna i Asien. Kortet är taget från Seouls högsta byggnad, 63 Building, i mitten av kortet så ser man ett litet torn. Från det tornet så ser man mer av Seoul, men mest den gamla delen ac staden. Jag har tagit mig från Japan till Syd Korea med fem av mina mest underhålande vänner jag fått under min utbytestid i Japan. Jag var sååå emot att åka till den södra delen av Korea för att det skulle kosta en slant att spatsera gatorna samt kommutera med taxi, bus osv. Det visade sig dock att jag efter en kväll i stadskärnan i Sendai att jag lovat att följa med och vad kan man göra? Jag var tvungen att ta en veckas semester från mitt underbara laboratorium där jag inte gör ett skit! Bara surfar på internet, laddar ner ett antal tv-serier som gör mitt något tragiska vårlov till ett sporadiskt underhållande uppehåll från mina studier.
Vad jag skulle komma till i min utflykt till den lilla halvön Korea är att just nu och ett antal år innan varit en fejd mellan Syd och Nord Korea. Det underliga är att när jag pratar med ungdomarna i Syd Korea så visar de sitt "hat" och de säger verkligen att de inte gillar dem för fem öre. Då menar jag Japanerna, för Syd Koreanerna har inte mycket över för de som invaderat deras rike både en och två gånger! Jag skall kolla vad de Japaner jag har träffat vad de tycker om deras grannar,
Jag och mina vänner har kollat in tempel, tempel samt ett palats. Vi har även lärt känna ett antal Syd Koreaner och även hittat en och annan vacker flicka. Pöjkera i detta land ser ganska så lika ut pöjkera i Japan, men flickerna ser helt anorlunda ut! Till en början så är de helt konstiga till utseendet men nu efter fyra dagar så ser man att de har en skönhet som Japanska tjejer inte har. Jag vill påpeka att Japanska kvinnor sminkar sig mera och att de har mindre kläder på sig som skulle få en svensk feminist att hoppa högt och slå huvudet i taket. Människorna här är mycket mera framåt och säger det de menar. Japaner är snälla försynta och döljer vad de menar så jag och mina vänner trots att språkbarriären håller på att smälta så missförstår vi väldigt mycket, då brukar man gå på kroppsspråk men de invånare av "Land of The Rising Sun" inte har mer än sina bugningar så är det inte så lätt. Därför så måste jag säga att de efter ett kort möte med en annan typ av Aseater tycker jag att de är lite som svenskar! De unga glpr på oss utlänningar som vilken invandrare i Sverige kollar på en svenne, gamingarna tränger sig före i matkön med kundvagn när man själv endast har två varor... Bråk i närmaste 7Eleven samt folk slänger fimpar på gatan. När man senast varit i ett land där att gå på gatan är som att vara på hotel.
För att se bilder från resan bör man kolla in mig på facebook.com.

Have you ever tried the cream of sum yong gai?

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home