Friday, March 30, 2007

Kött...

Hästkött! Jäg älskar hästkött. Det fastnar inte mellan tänderna när man äter detta färska kött. Man äter det alltså rått, som sushi. Asgott. Hoppas att det finns i sverige!
Den lilla staden Morioka som jag just nu befinner mig i har på grund av dessa två mumsbitar gjort min vistelse något utöver det vanliga. Jag måste säga att jag njuter av den Japanska kulturen till fullo. Man har mycket att hämta hos en nation som tvingas av sin extremt höga population och liten areal. Speciellt i jämförelse med Sverige som har en större areal men en fjortondel av befolkningen. De äter allt och då menar jag allt, exkrement har jag dig inte hört någon äta men ändå. Min favoriträtt är sjöborre, men det äter vi inte hemma i sverige trots att den ligger och lurar på havets botten. Vi lever verkligen i ett I-land. Vi har bra välfärd när vi inte äter alla djur vi ser. Jag har ätit ett och annat sen jag tog mig till den här sidan av planeten och känlan av att äta rått kött är svårbeskrivlig. Bör provas. Det är inte farligt!

På återseende...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home