Thursday, April 26, 2007

Wanko soba!

Ja jag är stor i maten! Men efter denna segersvit av 100 skålar av Wanko soba så var jag så mätt att jag nästan spydde. Glad var jag men det var för gäddhuvudet som sakta men säkert tittade ut ett par gånger innan jag ströp av det. Hela 100 + diverse kryddor och småsaker gick på 180 spänn. Soba som är en typ av nudel tycker jag inte särskilt mycket om. Men har man chansen att äta så bör man. Tradition för många Japaner, dock går det bara att utföras i Morioka. En byhåla i mångas ögon. Jag själv tyckte att staden, skall nog kalla den byn, var av storlek mellan Kil och Karlstad. En huvudgata men dock mer liv än härliga Kil. Mindre raggers oxå.

1 Comments:

Blogger macura said...

100 skålar d e ju vansinne!! om 0,01% av alla dom nudlarna i själva verket e en ondsint bandmask så har du ju i dagsläget ungefär en mask-population motsvarande Budapest i tarmkanalen nu. ja kan fan sätta en 100-ing på att du för dagbok över din avföring... "nudlar till middag. resultat: magnifik 3-timmars sejour på dass idag. så gott som total avsaknad av fast material; en enda stor syndaflod. ett steg på vägen till min idol - tjockisen i Seven (som dog av att föräta sig på spagetti o köttfärssås)"

4/29/2007 9:56 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home